Kiosk
- Rozmowa z Moniką Kobylińską
- PIŁKA RĘCZNA. Biało-czerwoni bohaterami transferów
- STANISŁAW STRUG. Dopiero w liceum zyskałem szansę gry na boisku z bramkami
- MARIAN FIDO. Człowiek, któremu chce się chcieć
- JAN KOWALCZYK. Sport bez rywalizacji przestaje być sportem
- FUTBOL MAŁOPOLSKI. Grzegorz Bartosz: Garbarnia jest jedna. Zrobię wszystko, aby mówiła jednym głosem
- Paulo Sousa: Ufam umiejętnościom polskich piłkarzy
- Ranking "Forbesa": Wpływowy Lewandowski
- Za miesiąc Wisła Kraków SA będzie mieć Akademię
- Boniek: Wojewódzkie Związki Piłki Nożnej same podejmą decyzje w sprawie dokończenia sezonu w III lidze i klasach niższych
MISTRZOSTWA POLSKI KIBICÓW SPORTOWYCH
- Adam Sokołowski po raz 28. mistrzem Polski kibiców sportowych
- 48. MP Kibiców Sportowych już w sobotę w Gostyniu
- Ćwierćwiecze super kibica Stanisława Sienkiewicza
- Mistrzostwa Mistrzów Kibiców Sportowych: pytania i odpowiedzi
- Adam Sokołowski Mistrzem Mistrzów, podziękowania dla Stanisława Sienkiewicza
- 48. Mistrzostwa Polski Kibiców Sportowych - Gostyń 2025, eliminacje cd.
- OMNIBUS SPORTOWY. Kolejny triumf Adama Sokołowskiego
- 48. Mistrzostwa Polski Kibiców Sportowych - Gostyń 2025
Justyna Kowalczyk, koszykarki Wisły Can-Pack i siatkarki Bank BPS Muszynianki Fakro to twarze nowej kampanii promocyjnej Małopolski. Wykorzystując wizerunki znanych sportsmenek władze regionu chcą wzmocnić markę Małopolski poza granicami kraju. Kampania kosztować będzie 2 mln zł.
Ideą kampanii jest wykorzystanie wizerunku znanych sportowców i skojarzenie ich spektakularnych sukcesów z marką Małopolski. - W kampanii stawiamy na najlepszych sportowców związanych z naszym regionem. Chcemy wesprzeć zawodniczki i w ten sposób wzmocnić markę Małopolski w Europie i na świecie – podkreślił na konferencji prasowej marszałek Marek Nawara.
Kampania będzie kosztowała samorząd prawie 2 mln zł. Będzie odbywać się w sezonach 2009/2010 i 2010/2011. Projekt w 75 proc. sfinansuje Unia Europejska w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego, a reszta zostanie pokryta z budżetu województwa. Jak zaznaczył wicemarszałek województwa Leszek Zegzda pod uwagę brani byli sportowcy tylko z pierwszej dziesiątki światowych rankingów w danej dyscyplinie. W przypadku drużyn warunkiem był udział w najwyższej klasie rozgrywek europejskich, a w sezonie objętym promocją gra w zawodach międzynarodowych. W ostatnim tygodniu sfinalizowano negocjacje z wybranymi sportowcami. Twarzą numer jeden małopolskiej kampanii będzie Justyna Kowalczyk. - Czuję się silnie związana z Małopolską. Nie wyobrażam sobie, że mogłabym mieszkać i trenować w innym miejscu. Cieszę się, że dzięki kampanii, będą mogła zachęcić mieszkańców innych krajów do odwiedzenia Małopolski - wyjaśniła powody przyłączenia się do akcji Justyna Kowalczyk. Ona będzie reprezentować Polskę na zawodach Pucharu Świata w stroju z logiem Małopolski oraz napisem "visit malopolska" odsyłając do serwisu, który zostanie stworzony na potrzeby kampanii.
Władze regonu podpisały umowy sponsorskie na wykorzystanie wizerunku sportowców w przygotowywanej kampanii, która będzie się odbywać w Internecie na sportowych portalach m.in. we Włoszech oraz w Skandynawii. Jednym z pomysłów jest również zamieszczenie identyfikacji wizualnej województwa na startowych strojach zawodników, tak jak w przypadku Kowalczyk.
Joanna Mirek, siatkarka Muszynianki:
Góry, Kraków, Zakopane i pomidorowa - Małopolska ma się czym pochwalić
- Razem z koleżankami z drużyny bierze pani udział w kampanii promującej Małopolskę za granicą. Spodobał się pani ten pomysł?
- Bardzo. Myślę, że promowanie naszego regionu przez sport jest doskonałym pomysłem. Sport kojarzy się z sukcesem, zachowaniem fair play i ciężką pracą, a z tym wszystkim pośrednio można kojarzyć nasz region. Podoba mi się również pomysł, żeby to kobiety promowały Małopolskę. Ja sama jestem uczuciowo związana z Małopolską, ponieważ jestem z Myślenic, więc ten pomysł spodobał mi się tym bardziej.
- Z czym kojarzy się pani nasz region?
- Pierwsza myśl, to różnorodność krajobrazu. My same podróżując po świecie, zaczynamy doceniać i zauważać piękno Małopolski. Jej największy atut to według mnie różnorodność krajobrazu, czy nawet pór roku. Nasz rejon jest fajny, uroczy, mamy piękne lasy i góry. Dla mnie niesamowity jest na przykład widok, kiedy zdarza mi się jechać autobusem na trasie Nowy Sącz-Limanowa, tak daleko od Tatr, a tymczasem przy dobrej pogodzie można zobaczyć te nasze piękne góry. Małopolska jest po prostu warta zobaczenia. Ciężko gdzie indziej natrafić na taką różnorodność. Tutaj krajobraz się po prostu nie nudzi.
- Mówimy o krajobrazie, a smaki? Jeśli jest pani daleko od domu rodzinnego to, za którymi potrawami pani najbardziej tęskni?
- Razem z dziewczynami bardzo dużo podróżujemy. Zwiedziłyśmy dużą część świata. W hotelach niejednokrotnie jemy bardzo wymyślne i smaczne potrawy, ale jednak... już po tygodniu pobytu za granicą naprawdę bardzo tęsknimy za naszymi i ulubionymi potrawami. A ja? Moja mama robi przepyszny gulasz i zupy: pomidorową i rosół i za tym zawsze tęsknię. Właściwie nam wszystkim, za granicą, tęskni się za tymi polskimi zupami.
Co pani zdaniem nasz region może zaoferować turystom?
- Moim zdaniem nasze największe atuty to Kraków i Zakopane. Stolica Małopolski to piękna architektura, zabytki, kultura, jednocześnie miasto, które ma dużo do zaoferowania młodym ludziom. Zakopane to na przykład nietypowy w wielu innych regionach świata widok górala z owcami na halach - to dla turystów bezsprzecznie coś niezwykłego, co może przyciągnąć. Te przykłady pokazują, że Małopolska łączy nowoczesność z tradycją.
Jak zamierza pani razem z koleżankami z drużyny promować Małopolskę?
- Bardzo dużo podróżujemy. Często podczas lotów, gdy ludzie widzą taką liczbę kobiet i tak samo ubranych są od razu zainteresowani, czy jesteśmy sportsmenkami, skąd jesteśmy. Więc my opowiadamy i właściwie już od tego momentu zaczyna się takie prywatne promowanie Małopolski. Każdy z nas może to robić. A to bardzo dobry sposób do zachęcenia do przyjazdu do nas. Teraz będzie jeszcze ta oficjalna forma.
(Rozmowa dla malopolskie.pl)
Flesz z kraju i ze świata
- JKH zatrzymał Unię, Zagłębie liderem
- Sławomir Szmal: To był bardzo intensywny rok
- KRAKÓW. Szachtar - Legia 1-2 (FOTO 2)
- KRAKÓW. Szachtar - Legia 1-2 (FOTO 1)
- Złote Kolce dla Marii Żodzik i Maksymiliana Szweda
- HOKEJ. Unia zagra w Karwinie
- 16 zawodniczek w kadrze koszykarek
- Arne Senstad wybrał szeroki skład na MŚ 2025
- HOKEJ. Unia pokazała siłę
- MŚ U-20. Złoto dla Maroka!
- Aleksandra Lisowska mistrzynią Polski na 10 km
- SIX KINGS SLAM. 6 mln dolarów dla Sinnera
- HOKEJ. Unia na czele
- PIŁKA RĘCZNA. Porażka z Rumunkami
- RB Lipsk - HSV (FOTO)
Sportowa Małopolska
- Bruk-Bet Termalica - Zagłębie 1-1 (FOTO)
- KRAKÓW. Szachtar - Legia 1-2 (FOTO 2)
- KRAKÓW. Szachtar - Legia 1-2 (FOTO 1)
- Zmiana trenera w Sandecji
- Puszcza - Wisła 0-3 (FOTO)
- Wisła zwycięska w Niepołomicach
- Kontry Pasów
- Remis w derbach Małopolski
- DEBIUT W ORLEN EKSTRALIDZE. Magdalena Syta z kamerą RefCam
- KRAKÓW. Ukraina - Azerbejdżan (FOTO)
- Gino Lettieri trenerem Wieczystej
- Wisła Kraków ponownie mistrzem Polski w ampfutbolu
- 3 gole i 3 punkty Wisły z Ruchem
- Przemysław Cecherz kończy pracę w Wieczystej
- Dwie porażki małopolskiego duetu
- Wieczysta - Wisła (FOTO 2)
- Remis w krakowskich derbach I-ligowych (FOTO)
- Szymon Gospodarczyk, pilot z Jordanowa. Pół życia w rajdówce
- Klaudia Zwolińska mistrzynią świata w C-1
- STS PUCHAR POLSKI. Będą derby Hutnik - Wisła
Sportowe Podkarpacie
- EHF EURO Cup 2026. Zwycięstwo nad Słowaczkami
- MIELEC. Słowacja rywalem Polek w EHF EURO Cup 2026
- KOSZYKÓWKA. Krosno - Lublin (FOTO)
- Piłkarki ręczne zagrają ze Słowacją w Mielcu
- PIŁKA RĘCZNA. Mielec - Puławy (FOTO)
- Rajd Rzeszowski. Pierwszy triumf Marczyka na Podkarpaciu
- Stal Mielec - Polonia Warszawa 1-3 (FOTO)
- Biała Gwiazda w pełnym blasku w Mielcu (FOTO)
- U-19. Hiszpanki mistrzyniami Europy
- Zmarł Czesław Korzeń




JERZY CIERPIATKA: Afery towarzyszące meczom z Finami zaczęły się przed sześćdziesięciu laty...