Kiosk
- Rozmowa z Moniką Kobylińską
- PIŁKA RĘCZNA. Biało-czerwoni bohaterami transferów
- STANISŁAW STRUG. Dopiero w liceum zyskałem szansę gry na boisku z bramkami
- MARIAN FIDO. Człowiek, któremu chce się chcieć
- JAN KOWALCZYK. Sport bez rywalizacji przestaje być sportem
- FUTBOL MAŁOPOLSKI. Grzegorz Bartosz: Garbarnia jest jedna. Zrobię wszystko, aby mówiła jednym głosem
- Paulo Sousa: Ufam umiejętnościom polskich piłkarzy
- Ranking "Forbesa": Wpływowy Lewandowski
- Za miesiąc Wisła Kraków SA będzie mieć Akademię
- Boniek: Wojewódzkie Związki Piłki Nożnej same podejmą decyzje w sprawie dokończenia sezonu w III lidze i klasach niższych
MISTRZOSTWA POLSKI KIBICÓW SPORTOWYCH
- Adam Sokołowski po raz 28. mistrzem Polski kibiców sportowych
- 48. MP Kibiców Sportowych już w sobotę w Gostyniu
- Ćwierćwiecze super kibica Stanisława Sienkiewicza
- Mistrzostwa Mistrzów Kibiców Sportowych: pytania i odpowiedzi
- Adam Sokołowski Mistrzem Mistrzów, podziękowania dla Stanisława Sienkiewicza
- 48. Mistrzostwa Polski Kibiców Sportowych - Gostyń 2025, eliminacje cd.
- OMNIBUS SPORTOWY. Kolejny triumf Adama Sokołowskiego
- 48. Mistrzostwa Polski Kibiców Sportowych - Gostyń 2025
Rynek Główny – serce Krakowa od ponad ośmiu wieków oraz parzenica – wzór charakterystyczny dla zdobnictwa w górskich rejonach Małopolski – to dwa główne motywy, do których odwołuje się logotyp Krakowa jako „Miasta Zgłaszającego się” do organizacji Zimowych Igrzysk Olimpijskich w 2022 roku.
Od dzisiaj, kiedy po raz pierwszy został on zaprezentowany publicznie, będzie służył identyfikacji wizualnej miasta w procesie aplikacyjnym.
– To prosty znak graficzny, który niesie ze sobą pewną symbolikę, historię i unikatowość, a także uniwersalność. Jego kolorystyka – biel, kolory niebieski i żółty, nawiązują do barw wykorzystywanych w identyfikacji wizualnej Krakowa i Małopolski – mówi Magdalena Sroka, zastępca prezydenta Krakowa ds. kultury i promocji miasta.
– Nie bez powodu to właśnie Rynek Główny pojawił się w logotypie Krakowa jako Miasta Zgłaszającego. Jeśli Kraków zostanie wybrany gospodarzem ZIO w 2022 roku, Rynek Główny będzie pełnił ważne funkcje reprezentacyjne podczas Igrzysk. To tu będzie się choćby znajdować tzw. Medals Plaza, czyli miejsce gdzie co wieczór odbywają się ceremonie medalowe i rozbrzmiewają narodowe hymny. W logotypie Rynek otacza wzór góralskiej parzenicy, symbolizując bliskość Tatr, niezwykłość naszej lokalizacji i polską tradycję – a to wszystko mamy przecież do zaoferowania jako zgłaszający się do organizacji Igrzysk – mówi poseł Jagna Marczułajtis-Walczak, przewodnicząca Komitetu Konkursowego Kraków 2022.
Logotyp na zlecenie miasta opracowała szwajcarska firma Event Knowledge Services (EKS) w ramach zamówienia dodatkowego do przetargu głównego na obsługę, wsparcie i doradztwo w procesie ubiegania się Krakowa o prawo organizacji Zimowych Igrzysk Olimpijskich w 2022 roku.
Koszt opracowania logotypu w trzech wersjach językowych (polskiej, angielskiej i francuskiej) wraz z księgą znaku (szczegółowe wytyczne dotyczące poprawnego stosowania logotypu etc.) wyniósł 78 720 zł brutto.
www.krakow2022.org to adres uruchomionej dziś strony internetowej projektu ZIO Kraków 2022. Strona jest dostępna w wersji polskiej i angielskiej. Zaprojektowała ją firma Eura 7 na podstawie przeprowadzonego przetargu na realizację wielopoziomowego serwisu internetowego, koszt jej przygotowania to 68 880 zł.
katarzyna.fiedorowicz@um.krakow.pl


