Kiosk
- Rozmowa z Moniką Kobylińską
- PIŁKA RĘCZNA. Biało-czerwoni bohaterami transferów
- STANISŁAW STRUG. Dopiero w liceum zyskałem szansę gry na boisku z bramkami
- MARIAN FIDO. Człowiek, któremu chce się chcieć
- JAN KOWALCZYK. Sport bez rywalizacji przestaje być sportem
- FUTBOL MAŁOPOLSKI. Grzegorz Bartosz: Garbarnia jest jedna. Zrobię wszystko, aby mówiła jednym głosem
- Paulo Sousa: Ufam umiejętnościom polskich piłkarzy
- Ranking "Forbesa": Wpływowy Lewandowski
- Za miesiąc Wisła Kraków SA będzie mieć Akademię
- Boniek: Wojewódzkie Związki Piłki Nożnej same podejmą decyzje w sprawie dokończenia sezonu w III lidze i klasach niższych
MISTRZOSTWA POLSKI KIBICÓW SPORTOWYCH
- Adam Sokołowski po raz 28. mistrzem Polski kibiców sportowych
- 48. MP Kibiców Sportowych już w sobotę w Gostyniu
- Ćwierćwiecze super kibica Stanisława Sienkiewicza
- Mistrzostwa Mistrzów Kibiców Sportowych: pytania i odpowiedzi
- Adam Sokołowski Mistrzem Mistrzów, podziękowania dla Stanisława Sienkiewicza
- 48. Mistrzostwa Polski Kibiców Sportowych - Gostyń 2025, eliminacje cd.
- OMNIBUS SPORTOWY. Kolejny triumf Adama Sokołowskiego
- 48. Mistrzostwa Polski Kibiców Sportowych - Gostyń 2025
Ponad 570 milionów złotych warta jest piłkarska reprezentacja Polski, biorąc pod uwagę wszystkie publikacje w Internecie przez rok na temat 23 kadrowiczów – podaje Arskom Group we współpracy z Pentagon Research. Najbardziej medialnymi zawodnikami są Robert Lewandowski i Grzegorz Krychowiak.
- Bardzo się cieszę nie tylko z liczby publikacji na nasz temat, ale przede wszystkim z tego, że kibice odbierają nas tak bardzo pozytywnie. To powód do dumy i najważniejsza ocena – przyznał Krychowiak na konferencji w poznańskim hotelu Mercure zorganizowanej przez największą agencję marketingu sportowego w Polsce, Arskom Group. Badanie na próbie 1000 respondentów przeprowadził Pentagon Research.
Wartość publikacji w Internecie przez rok na temat Krychowiaka wyniosła ponad 45 milionów złotych, a ich liczba przekroczyła 10 tysięcy. Więcej wart jest tylko Robert Lewandowski: ponad 105 milionów złotych (26 tysięcy publikacji). - Zainteresowanie mediów reprezentacją jest bardzo duże, a ja staram się zawsze znaleźć czas na wywiad, bo wiem, że moją grą interesuje się bardzo wielu kibiców. Jestem też aktywny w portalach społecznościowych, gdzie mam bezpośredni kontakt z fanami. To dla mnie bardzo ważne – dodał Krychowiak.
Kibicom z człowiekiem sukcesu najbardziej kojarzą się Lewandowski, Krychowiak i Błaszczykowski, a największą sympatię budzą Arkadiusz Milik, Krychowiak i Kamil Glik. - W ostatnich dziesięciu latach, odkąd współpracuję z czołowymi polskimi sportowcami, bardzo zmieniła się ich świadomość na temat roli mediów i własnego wizerunku jako ważnych elementów sukcesu w sporcie – ocenił Wojciech Szaniawski, prezes zarządu agencji marketingu sportowego, Arskom Group, która od ponad dwóch lat pracuje z Krychowiakiem. - W poprzednim wieku w marketingu chodziło o wykreowanie potrzeb, które mogły zaspokoić promowane produkty. W dzisiejszym świecie, w którym każdego z nas od każdej innej osoby na świecie dzieli maksymalnie sześć podań ręki, liczy się umiejętność budowania błyskawicznych relacji i odpowiednie zarządzanie własnym wizerunkiem. Dotyczy to nie tylko najbardziej znanych sportowców, polityków, czy gwiazd rozrywki, ale każdej osoby, która aktywnie działa w biznesie lub szuka nowej pracy – dodał Szaniawski.
Tak wysoka wartość mediowa czołowych polskich piłkarzy jest także zasługą świetnej gry reprezentacji i działań marketingowych podejmowanych przez Polski Związek Piłki Nożnej. - Ujawnione badania to tak naprawdę bardzo duży sukces polskiego futbolu. Przede wszystkim - osiągamy wyniki sportowe zgodne z oczekiwaniami społeczeństwa, co automatycznie popycha popularność wszystkich naszych zawodników. Nasza kadra nie cieszyła się takim zainteresowaniem od lat, a atrakcyjność zespołu będzie tylko rosnąć – skomentował Maciej Sawicki, sekretarz generalny PZPN.
Wtórował mu Adam Pawlukiewicz z Pentagon Research. - Pół miliarda to bardzo dużo pieniędzy. Zawodnicy mają ogromny potencjał także w promowaniu marek, a wizerunek kadrowicza bardzo wyraźnie poprawił się na przestrzeni ostatnich lat. Reprezentacja to teraz produkt premium. Zawodnicy są wzorami do naśladowania, wychowują polską młodzież. W kadrze nie ma skandali obyczajowych, a to oczywiście ma znaczenie. Dwa lata pracy tej reprezentacji daje miliard złotych, a tyle wynosił na przykład koszt stadionu na EURO 2012 we Wrocławiu. Zawodnicy są też bardziej świadomi, odnajdują się w realiach nowoczesnych mediów.
Pawlukiewicz zauważył też, że w ostatnim czasie zyskali nie tylko gracze. - Widać także znaczące zwiększenie liczby firm inwestujących w sport. Progres sprowadza się choćby do zasięgów kampanii i świadomości na temat roli profesjonalnych badań. Wszyscy ciągle uczą się tego rynku i robią ogromne postępy. Zarówno piłkarze, jak również sponsorzy.
Jak zdradził Wojciech Szaniawski, wizerunek Grzegorza Krychowiaka jeszcze przed EURO 2016 pojawi się w trzech dużych kampaniach reklamowych. Już teraz sukces sportowy na zyski reklamowe przekłada Robert Lewandowski, promując kilka znanych marek. - Nie ma wielkiego zaskoczenia, że dużą przewagę w zaprezentowanych badaniach miał Robert Lewandowski – przyznał Krzysztof Domaradzki, dziennikarz „Forbesa”. - Często jednak na wartość medialną sportowca wpływają emocje, jakie wywołują. Pięć bramek naszego gwiazdora z Wolfsburgiem w 9 minut odebrano marketingowo lepiej niż 4 trafienia z Realem w półfinale Ligi Mistrzów, które sportowo mają większą wartość. Różnicę robiło już choćby eksponowanie tego wydarzenia w mediach społecznościowych. Z kolei na postrzeganie Krychowiaka wpłynęły nie tylko jego świetnie występy w Sevilli i kadrze. Zdobył Ligę Europy i awansował na EURO, ale i tak mnóstwo ludzi kojarzy go z akcją, w której przebiegł pół boiska, żeby odebrać piłkę Leo Messiemu – dodał.
- Wygenerowana przez reprezentantów kwota ekwiwalentu reklamowego robi wrażenie. Większość wielkich reklamodawców w Polsce nie wydaje takich kwot na promowanie swoich produktów. Sukces medialny naszych zawodników nie byłby oczywiście możliwy bez sukcesu sportowego. To dzięki niemu wdarli się do serwisów informacyjnych. W 2016 roku wartość mediowa kadrowiczów powinna zresztą wzrosnąć, zwłaszcza jeśli wyjdziemy z grupy na EURO. Trzymajmy kciuki - zakończył Domaradzki.
www.arskomgroup.pl
- Powołania na Holandię i Maltę
- 5-2 z Walijkami
- Litwa - Polska 0-2 (FOTO)
- 2-0 z Litwą w Kownie
- Awans Polski w rankingu FIFA
- Polska - Finlandia (FOTO2)
- Remis w Rotterdamie, bomba Casha
- Kadra na mecze z Holandią i Finlandią
- JERZY CIERPIATKA: Afery towarzyszące meczom z Finami zaczęły się przed sześćdziesięciu laty...
- Oświadczenie selekcjonera Michała Probierza
- 2-0 z Maltą, dublet Świderskiego (FOTO)
- Skromne 1-0 z Litwą (FOTO)
- Zmarł Janusz Garlicki
- Kwalifikacje MŚ 2026. Na początek z Litwą
- Polki w finałach ME! (FOTO Z WIEDNIA)
- JERZY CIERPIATKA ocenia piłkarską reprezentację Polski po meczach z Portugalią i Chorwacją
- UEFA EURO 2024: Polska - Austria (FOTO)
- UEFA EURO 2024. Porażka z Austrią, biało-czerwoni odpadli
- JERZY CIERPIATKA ocenia występ polskiej reprezentacji w Hamburgu
- UEFA EURO 2024: Polska - Holandia (FOTO 2)
- UEFA EURO 2024: Polska - Holandia (FOTO)
- Polska - Turcja (FOTO)
- Reprezentacja Probierza zwycięska w ostatnim sprawdzianie przed EURO
- Michał Probierz ogłosił kadrę na Euro 2024
- JERZY CIERPIATKA po meczu z Walią żongluje nazwiskiem James i zastanawia się co zmieniło się przez półwiecze
- Walia - Polska (FOTO)
- Polska - Estonia (FOTO)
- Estonia rozgromiona
- LIGA NARODÓW. Na początek i koniec ze Szkocją
- Zmarł Wojciech Łazarek
- Skromna wygrana z Łotwą
- JERZY CIERPIATKA po meczu z Czechami: Zamiast obligatoryjnego awansu z rzeczywiście łatwej grupy mamy klęskę
- Polska - Czechy (FOTO)
- Remis z Czechami, awans możliwy w barażach
- Powołania na Czechy i Łotwę
- Polska - Mołdawia (FOTO)
- Rozczarowanie. Remis z Mołdawią
- JERZY CIERPIATKA zastanawia się czy 2-0 różni się od 0-2...
- Wstyd, kompromitacja... Porażka z Mołdawią...
- Pożegnanie Błaszczykowskiego (FOTO)
- 1-0 z Niemcami, 16 minut Błaszczykowskiego na pożegnanie (FOTO)
- Fernando Santos: Szanujemy Albanię, ale musimy rządzić na boisku
- Czechy - Polska 3-1 (FOTO)
- Fernando Santos: Zawsze gramy o zwycięstwo
- Powołania na mecze z Czechami i Albanią
- Jak Kiwior poradzi sobie w Arsenalu?
- Fernando Santos trenerem piłkarskiej reprezentacji Polski
- Probierz czy Gerrard? Selekcjoner musi nas czegoś nauczyć
- Andrzej Iwan nie żyje (akt.)
- Józef Kałuża. Legenda wiecznie żywa - zaproszenie na film
więcej wiadomości >>>



