Kiosk
- STANISŁAW STRUG. Dopiero w liceum zyskałem szansę gry na boisku z bramkami
- MARIAN FIDO. Człowiek, któremu chce się chcieć
- JAN KOWALCZYK. Sport bez rywalizacji przestaje być sportem
- FUTBOL MAŁOPOLSKI. Grzegorz Bartosz: Garbarnia jest jedna. Zrobię wszystko, aby mówiła jednym głosem
- Paulo Sousa: Ufam umiejętnościom polskich piłkarzy
- Ranking "Forbesa": Wpływowy Lewandowski
- Za miesiąc Wisła Kraków SA będzie mieć Akademię
- Boniek: Wojewódzkie Związki Piłki Nożnej same podejmą decyzje w sprawie dokończenia sezonu w III lidze i klasach niższych
- Małopolska chciałaby grać...
- Nie ma decyzji w sprawie III ligi i klas niższych
MISTRZOSTWA POLSKI KIBICÓW SPORTOWYCH
- Mistrzostwa Polski Kibiców Sportowych: 45 pytań i odpowiedzi
- Adam Sokołowski po raz 27. mistrzem Polski kibiców!
- Wyłoniono finalistów Mistrzostw Polski Kibiców Sportowych 2024
- 47. MPKS, pytania dodatkowe
- Uwaga, kibice! Dogrywka w 47. MPKS!
- 47. Mistrzostwa Polski Kibiców Sportowych - Dzierżoniów 2024
- Rozgrzewka kibiców przed Omnibusem
- VI Ogólnopolski Omnibus Sportowy - konkurs dla kibiców (akt.)
Ekstraklasa S.A. nagrodziła kluby piłkarskie za projekty minionego sezonu w III edycji konkursu Ekstra Sezon 2018/2019. Zwycięzcą w kategoriach Ekstra Zaangażowanie i Ekstra Medialny Klub została Jagiellonia Białystok. Pierwsze miejsce za Ekstra Frekwencję przypadło Legii Warszawa, a w kategorii Ekstra Kreacja najlepsza okazała się Wisła Kraków. Do Białej Gwiazdy trafiła też Ekstra Nagroda Specjalna przyznana zarówno klubowi, jak i kibicom za wyjątkową postawę i solidarność w obliczu kryzysu.
- Doceniając zaangażowanie klubów i podejmowane przez nie działania na rzecz rozwoju piłki nożnej oraz rozgrywek Ekstraklasy, co roku organizujemy konkurs Ekstra Sezon, w ramach którego nagradzamy najlepsze zespoły marketingowe, ich inicjatywy i wyniki. W tym roku w czterech kategoriach do 7 drużyn trafiły nagrody o łącznej wartości ponad 100 tys. zł. Część nagród wypłacamy klubom w formie pieniężnej, a dla zespołów z pierwszych miejsc w danej kategorii organizujemy też warsztaty ze współpracującą z nami hiszpańską La Ligą, podczas których staramy się pobudzać kreatywność w podejściu do fanów piłki nożnej. Są one przy tym świetną okazją do nauki. Wdrażaniu jej w czyn mają służyć wypłacane laureatom środki, które powinny być przeznaczone na dalsze prace lub budowanie relacji w ramach nagradzanych kategorii - mówi Marcin Mikucki, dyrektor Departamentu Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży w Ekstraklasa S.A.
W kategoriach Ekstra Frekwencja i Ekstra Medialny Klub brały udział automatycznie wszystkie kluby Ekstraklasy. W pierwszej z nich wyróżniono kluby, które osiągnęły najwyższą średnią frekwencję w sezonie. Tuż za najlepszą pod tym względem Legią Warszawa z liczbą 17 609 widzów, uplasowała się Wisła Kraków ze średnią 16 135 kibiców na mecz. Trzecia lokata przypadła natomiast Lechii Gdańsk z widownią na poziomie 14 746 osób. Pod względem współpracy z mediami kluby oceniane były z kolei przez współpracujących z nimi dziennikarzy. Przy wyborze zwycięzców uwzględniono dostępność dla mediów, udogodnienia w dni meczowe, a także poza nimi, organizację pracy i otwartość. Zdaniem dziennikarzy najlepsza w tym zakresie okazała się Jagiellonia Białystok. Druga lokata trafiła do Wisły Kraków, podium zamknęła zaś Cracovia.
Do konkursu kluby mogły zgłaszać realizowane projekty marketingowe i sponsoringowe. W kategorii Ekstra Kreacja zwycięzcą została Wisła Kraków, która zrealizowała akcję „Czyny nie słowa” angażującą lokalną społeczność kibiców we wspieranie klubu, pokazując przy tym rolę marketingu w ratowaniu klubu. Na drugim miejscu znalazła się Cracovia z akcją „Bez ciebie nie gramy” budującą więź pomiędzy klubem a kibicem. Z kolei trzecią lokatę zajęła Pogoń Szczecin za akcję współpracy z marką Polbit, która w innowacyjny sposób wsparła udział klubu w e-sportowych zawodach Ekstraklasa Games. Kluby docenione zostały za kreatywność, skuteczność, jakość przekazu medialnego, a także całościowe efekty realizowanych działań. W tegorocznej edycji konkursu w związku z zaangażowaniem Ekstraklasy w obchody 100-lecia Niepodległości Polski, kluby mogły zgłaszać po dwa projekty w ramach dodatkowej kategorii Ekstra Zaangażowanie. Najlepiej pod tym względem ocenione zostały działania Jagielloni Białystok. Drugie miejsce jury przyznało Legii Warszawa, a trzecie Piastowi Gliwice.
Cykl konkursów Ekstra Sezon to inicjatywa realizowana przez Ekstraklasę od 2017 roku. Za pierwsze miejsce w danej kategorii Ekstraklasa wypłaca zespołowi zwycięzców fundusz po 8 tys. zł, za drugą lokatę po 5 tys. zł, a za zajęcie ostatniego miejsca na podium do nagrodzonych zespołów klubowych trafia po 3 tys. zł. Zespoły, które zajmują pierwsze lokaty w kategorii, otrzymują dodatkowo nagrodę w postaci dwuosobowego zaproszenia do udziału w warsztatach klubowych organizowanych przez La Liga Santander w Hiszpanii.
ekstraklasa.org