Kiosk
- STANISŁAW STRUG. Dopiero w liceum zyskałem szansę gry na boisku z bramkami
- MARIAN FIDO. Człowiek, któremu chce się chcieć
- JAN KOWALCZYK. Sport bez rywalizacji przestaje być sportem
- FUTBOL MAŁOPOLSKI. Grzegorz Bartosz: Garbarnia jest jedna. Zrobię wszystko, aby mówiła jednym głosem
- Paulo Sousa: Ufam umiejętnościom polskich piłkarzy
- Ranking "Forbesa": Wpływowy Lewandowski
- Za miesiąc Wisła Kraków SA będzie mieć Akademię
- Boniek: Wojewódzkie Związki Piłki Nożnej same podejmą decyzje w sprawie dokończenia sezonu w III lidze i klasach niższych
- Małopolska chciałaby grać...
- Nie ma decyzji w sprawie III ligi i klas niższych
MISTRZOSTWA POLSKI KIBICÓW SPORTOWYCH
- Mistrzostwa Polski Kibiców Sportowych: 45 pytań i odpowiedzi
- Adam Sokołowski po raz 27. mistrzem Polski kibiców!
- Wyłoniono finalistów Mistrzostw Polski Kibiców Sportowych 2024
- 47. MPKS, pytania dodatkowe
- Uwaga, kibice! Dogrywka w 47. MPKS!
- 47. Mistrzostwa Polski Kibiców Sportowych - Dzierżoniów 2024
- Rozgrzewka kibiców przed Omnibusem
- VI Ogólnopolski Omnibus Sportowy - konkurs dla kibiców (akt.)
Fantastyczny triumf duetu LOTOS Rally Team, Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak po raz drugi z rzędu wygrywają rywalizację w Rajdzie Turcji!
Polacy pokazali niesamowite tempo na niezwykle trudnych odcinkach specjalnych piątej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata. Wygrali ze wszystkimi konkurentami w samochodach klasy Rally2, wśród których były także wszystkie załogi fabrycznej kategorii WRC 2. Dodatkowo osiągnęli najlepszy w dotychczasowej karierze wynik, zajmując sensacyjne, siódme miejsce w klasyfikacji generalnej! Przed nimi uplasowali się tylko kierowcy jadący nieporównywalnie szybszymi samochodami klasy WRC.
Rajd Turcji nie bez powodu określany jest mianem najtrudniejszej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata. Niezwykle wymagające i długie odcinki specjalne rozgrywane były przy wysokich temperaturach. Załogi walczyły nie tylko o czas, ale i o przetrwanie w kłębach kurzu, unoszącego się po przejeździe kamienistej trasy. Praktycznie na każdym zakręcie czyhały niespodzianki, koleiny i wielkie głazy, które skutecznie potrafiły przeszkodzić w dotarciu do mety, uszkadzając opony czy zawieszenia. To warunki, w których przede wszystkim liczy się doświadczenie i perfekcyjna strategia. Wytężona praca zespołu LOTOS Rally Team zaprocentowała. Kajetanowicz i Szczepaniak triumfowali aż na sześciu odcinkach specjalnych, kończąc na podium 11 z 12 prób. Seryjnie wygrywali również z załogami fabrycznymi, nie dając im żadnych szans.
– Zrobiliśmy to, po raz drugi wygraliśmy Rajd Turcji! Po trudnym dla nas Rajdzie Estonii trzeba było się szybko pozbierać. Rajdy to impreza dla „dużych chłopców”, nie ma czasu na sentymenty. Triumfujemy w najtrudniejszych zawodach sezonu, to wielka duma. Mimo ekstremalnie trudnych warunków wszystko działało perfekcyjnie. Cały zespół spisał się świetnie i myślę, że powinniśmy być z siebie dumni. Dziękuję też RaceSeven, który przygotowuje nam samochód i wkłada w to mnóstwo serca. Pokazaliśmy, że LOTOS Rally Team daje sobie radę w każdej sytuacji. To bardzo ważne, żeby po prostu pokonywać trudności, bez względu na to, jak duże są. Mam nadzieję, że przynosimy dumę Polakom, pokazując, że możemy walczyć i wygrywać z najlepszymi – podsumował Kajetan Kajetanowicz, drugi kierowca WRC 2 sezonu 2019.
Według nieoficjalnych wyników, Kajetanowicz i Szczepaniak awansują aż o dziesięć pozycji w klasyfikacji sezonowej, na trzecie miejsce. Kolejną rundę stanowić będzie Rajd Sardynii, rozgrywany w dniach 8-11 października. W ubiegłym sezonie załoga LOTOS Rally Team zajęła tam drugie miejsce.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS, a także Delphi Technologies, Driving Experience oraz Pirelli.
Rajd Turcji 2020 - nieoficjalne wyniki kategorii WRC 3:
1. Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Škoda Fabia Rally2 evo) 2:55:38,2 s
2. Bulacia Wilkinson/Der Ohannesian (Boliwia/Argentyna, Citroën C3 R5) +2:10,9
3. Avci/Vatansever (Turcja, Citroën C3 R5) +7:15,6
4. Heller/Martí (Chile/Hiszpania, Ford Fiesta Rally2) +9:27,9
5. Cukurova/Akcay (Turcja, Škoda Fabia R5) +12:11,9
6. Solans/Barreiro (Hiszpania, Ford Fiesta Rally2) +18:40,0
7. Fernández/Garcia (Chile/Argentyna, Škoda Fabia Rally2 evo) +21:17,0
8. Pedro/Baldaccini (Włochy, Ford Fiesta Rally2) +22:55,0
Informacja prasowa
Klasyfikacja generalna Rajdu Turcji:
1. Evans/Martin (W. Brytania, Toyota Yaris WRC) 2:43:02.7
2. Neuville/Gilsoul (Belgia, Hyundai i20 Coupe WRC) +35.2
3. Loeb/Elena (Francja/Monako, Hyundai i20 Coupe WRC) +59.4
4. Rovanperä/Halttunen (Finlandia, Toyota Yaris WRC) +2:35.9
5. Greensmith/Edmondson (W. Brytania, Ford Fiesta WRC) +4:08.3
6. Lappi/Ferm (Finlandia, Ford Fiesta WRC) +5:36.2
7. Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Škoda Fabia Rally2 evo) +12:35.5
8. Tidemand/Barth (Szwecja, Škoda Fabia evo) +12:59.7
Klasyfikacja MŚ WRC:
1. Evans (W. Brytania) 97 pkt
2. Ogier (Francja) 79
3. Tänak (Estonia) 70
4. Rovanperä (Finlandia) 70
5. Neuville (Belgia) 65
6. Lappi (Finlandia) 38
...
14. Kajetanowicz 6